czwartek, 31 sierpnia 2017

"Chłopak, który stracił głowę" John Corey Whaley



Tytuł: "Chłopak, który stracił głowę"
Wydawnictwo: Moondrive (Otwarte)
Autor: John Corey Whaley
Liczba stron: 352
Tłumaczenie: Małgorzata Kafel
Data wydania: 13 kwietnia 2016
Tytuł oryginału: "Noggin"
Ocena:  (8/10)
Opis:

Hej!

Poznaj Travisa. Ma 16 lat, superdziewczynę i nieuleczalnego raka. Gdy staje przed wyborem: śmierć lub eksperymentalna operacja, nie zastanawia się długo. Godzi się na to, by od szyi w dół przeszczepiono mu zdrowe ciało. Jest tylko jeden problem – na razie rozwój medycyny nie pozwala na przeprowadzenie tak skomplikowanego zabiegu, dlatego chłopak musi zostać wprowadzony w śpiączkę podobną do hibernacji i czekać. Żegna się więc z bliskimi, bo nie wie, czy i kiedy się z nimi zobaczy.

Budzi się pięć lat później. Ma własną głowę i atrakcyjne, choć obce ciało. Świat z pozoru jest taki sam jak dawniej. Jednak powrót do życia wygląda inaczej, niż Travis to sobie wyobrażał. Jego przyjaciele są już na studiach, rodzice coś przed nim ukrywają, a dziewczyna… Hmm, wygląda na to, że ma narzeczonego.Trudno się dziwić, że chłopak nie ma zamiaru się z tym pogodzić.

W końcu you only live twice.

Moje zdanie: 
Ta książka jest tak absurdalna, a jednocześnie tak bardzo ją kocham za jej inność.
Jestem prawie pewna, że nigdy nie czytaliście historii o nastoletnim chłopaku, który stracił swoje ciało i na dodatek zapadł w śpiączkę na 5 lat (!).
Opowieść Travisa, pokazuje nam, że nawet po 5-cio letniej rozłące ze światem, przyjaciółmi, rodziną, można stanąć na nogi, chociaż może to być cholernie trudne. 
Niesamowicie mi się podobało, że każdy rozdział został nazywany ostatnim zdaniem poprzedniego. 
Raz się śmiałam, drugi raz szybko wycierałam łzy z policzków, a innym razem śmialam się i płakałam w tym samym momencie.

źródło okładki i opisu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Fikcyjna Bohaterka , Blogger