środa, 30 sierpnia 2017

"Kochani dlaczego się poddaliście?" Ava Dellaira


Wydawnictwo: Amber
Autor: Ava Dellaira
Liczba stron: 300
Tytuł oryginału: "Love letters to the dead"
Data wydania: 17 marca 2015
Tłumacznie: Julia Wolin
Ocena: ★ (8,5/10)
Opis:


Szesnastoletnia Laurel nie może się pogodzić z tragiczną stratą siostry. Szuka pomocy idoli, którzy też odeszli: Kurta Cobaina, Amy Winehouse, Jima Morrisona, Janis Joplin… Pisze do nich listy. Z tych listów układa się opowieść o niej samej, jej cierpieniu, samotności, poszukiwaniu siebie i przebaczeniu.
Kochany Kurcie, chciałam napisać do osoby, z którą mogłabym pogadać. Chciałabym, żebyś mi powiedział, gdzie teraz jesteś i dlaczego odszedłeś. Byłeś ulubionym muzykiem mojej siostry May. Odkąd jej nie ma, trudno mi być sobą, bo tak naprawdę nie wiem, kim jestem…
Laurel podziwiała siostrę, ale czuła się przez nią zepchnięta w cień. Teraz usiłuje pogodzić się z tym, co się stało i odnaleźć siebie. Choć nie jest łatwo opłakiwać kogoś, komu się nie wybaczyło…
Pisze o tym, co się zdarzyło, przeżywa to jeszcze raz. Zwierza się, pyta. Te listy i miłość, którą odkrywa, pozwalają pojednać się z życiem i z sobą samą. Rozumie, że nie mogła ocalić siostry, ale może ocalić siebie.

Moje zdanie:
Autorka porusza różne formy samotności
Bardzo ciekawa, wzruszająca i wstrząsająca historia. Zabawna i smutna powieść opowiadająca o starcie bliskiej nam osoby. Myślę, że na długo o niej nie zapomnicie.

"Wydaje mi się, że wiele osób chciałoby być kimś, ale boją się, że jeśli spróbują, nie okażą się tak dobrzy, za jakich ich przeważnie mają."

"- Najdziwniejsze jest to, że chociaż powinnam go nienawidzić, nie czuję tego. To znaczy wiadomo, czasem tak. Ale wiesz, to mój brat. I cały czas go kocham. Myślisz, że jestem nienormalna?
- Nie - powiedziałam - Myślę, że można czuć wszystko naraz."

"Każde z nas jest dziwne na swój sposób, ale jak jesteśmy razem, robi się to normalne."

"Można być szlachetnym, odważnym i pięknym, a mimo czuć, że się upada."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Fikcyjna Bohaterka , Blogger